Haljala koolis on õpilastel ja nende peredel võimalik saada professionaalset tuge koolipsühholoogi kaudu. Koolipsühholoog aitab lahendada erinevaid vaimse tervise, õppetöö ja sotsiaalsete suhetega seotud väljakutseid. Tuge pakub ka vabariiklik koolipsühholoogide nõuandeliin 1226 - vastab eesti keeles igal tööpäeval kl 16-20. Loe täpsemalt SIIT
Tugisüsteemid
HEV koordinaator korraldab koolis ja kooliväliselt haridusliku erivajadusega õpilase õppe ja arengu toetamiseks vajalikku abi ja koostööd. Suunab koostööd tugispetsialistide, õpilaste ja õpetajate vahel ning nõustab lapsevanemaid.
Haljala Kooli HEV koordinaator
Oliivia Kool
Eripedagoog töötab hariduslike erivajadusega õpilastega, kes vajavad eripedagoogilist sekkumist. Eripedagoogi töö eesmärk on hariduslikest erivajadustest lähtuvalt soodustada õpilaste taju, mälu, mõtlemise ning üldiste õpioskuste arengut eakohases suunas. Eripedagoog viib läbi õpiabi tunde, kus eelkõige pööratakse tähelepanu lugemise ja kirjutamise osaoskuste kujundamisele ja arendamisele, samuti sõnavaralisele tööle, õigekirjaoskusele ja suulisele väljendusoskusele.
Töö pikapäevarühmas on ette nähtud eelkõige huvitegevuseks, võimalusel ka õppetööks. Koduste tööde tegemisel on oluline ka vanematepoolne abi ja kontroll.
Sotsiaalpedagoog tegeleb sotsiaalprobleemidega koolis (toimetulek erinevates sotsiaalsetes keskkondades / situatsioonides, grupiprotsessides, koolitõrge jm koolikohustuse täitmisega seotud teemad, konfliktid eakaaslaste ja täiskasvanutega jm) ning nende ennetamisega.
Haljala Kooli nõukoda on koolisisene võrgustik õpilase õppe- ja arengu toetamiseks ning sobivate tugimeetmete õigeaegseks rakendamiseks.
Õpiabirühmade tööd reguleerib Haridus- ja teadusministri 22.07.2014 määrus nr 67 „Hariduslike erivajadustega õpilaste klassides ja rühmades õppe ja kasvatuse korraldamise alused ning õpilaste klassi või rühma vastuvõtmise või üleviimise, klassist või rühmast väljaarvamise ning ühe õpilase õpetamisele keskendatud õppe rakendamise tingimused ja kord“.